Un Entre Tants

Xarxa Cooperativa d'Experiències TIC per a l'Ensenyament en Valencià

Etiquetes: Pocketbook, anàlisi, e-book

Vistes: 23

Arxius adjunts:

Contesta

Contestacions a Aquesta Conversa

Bé, deixe la valoració de l'ebook en un arxiu adjunt, perquè si no dóna problemes la cosa. Espere que us servisca.

Salut.
Moltes gràcies!
"""Com ja sabeu alguns, fa molts mesos que anava darrere d'un e-book i, per més que mirava, no acabava de decidir-me. Per fi, i després d'haver vist cap a on evoluciona la tecnologia d'aquests aparells i d'haver comparat tots els e-books que he tingut a l'abast (bé siga de manera física, bé siga de manera virtual), m'he decidit pel Pocketbook 301 plus.

Es tracta d'un producte ucraïnés, pràcticament un clon del del Netronix (aparell que ha estat objecte de moltíssimes imitacions) pel que fa al hardware i a l'aparença física. Fins ací, no hi ha cap novetat, però el punt fort el trobem al firmware que ha desenvolupat l'empresa ucraïnesa i que és un dels millors del mercat.

Les característiques específiques del producte podeu trobar-les a la web oficial. No m'entretindré ara a parlar d'això, perquè podeu consultar-lo en qualsevol lloc, m'estime més explicar-vos les primeres impressions que tinc de l'aparell després d'uns dies d'ús, perquè crec que això us en donarà unes dades molt més reals.

L'aparell és una passada pel que fa a la velocitat de refresc (el canvi de pàgina és pràcticament instantani al moment de prémer el botó corresponent, cosa que és molt més lenta en el Nook, en el Kindle2 i en tots els reproductors que he pogut analitzar).
Llig pràcticament qualsevol tipus de document sense necessitat de convertir els arxius a cap format concret. Fins i tot porta unes quantes opcions per fer més llegibles els PDF directament des de l'aparell. Per ara, els únics arxius que no he aconseguit que llija són els CBR de còmic (potser aquests necessiten algun tipus de conversió).
S'hi poden ordenar els llibres en carpetes (en el mateix moment de guardar-los a la targeta, els classifiques en carpetes i ja està).
Pel que fa a la connectivitat, tot i no tenir Wifi ni 3G, sí que té una aplicació de RSS per poder descarregar-hi els RSS de notícies que llegim habitualment des del PC i llegir-los després.
Incorpora alguns jocs, com el sudoku i els escacs.
Hi podem escoltar música mentre llegim, però el jack és de 2.5 mm i necessitem un adaptador per a poder usar els cascs de 3.5 mm habituals.
La pantalla no és tàctil, però disposa d'un teclat virtual per tal de poder fer la cerca de paraules en un text, en un diccionari o guardar-hi anotacions (podem copiar trossos de text sencers en una aplicació que té que és com una mena de bloc de notes). I encara no ho tinc massa clar, però crec que també podem fer hipervincles entre diferents parts del text que estem llegint i no sé si fins i tot entre diferents textos (això encara ho he d'investigar més).
Els botons es poden reprogramar en qualsevol moment des del mateix aparell, i així podem canviar la seua funcionalitat d'acord amb les nostres necessitats o preferències.
Pesa molt poc, cosa que fa molt còmoda la lectura en qualsevol lloc, així com també el seu transport.
Una altra cosa que m'agrada molt és que realment es tracta d'un projecte obert i on tot el món pot contribuir, per exemple, traduint menús a diferents llengües (jo vull traduir els menús al català, perquè era una de les llengües que tenien en projecte i que els faltava). El firmware s'actualitza sovint i s'hi incorporen prou millores.

Bé, no sé què més dir-vos, però si en teniu cap pregunta, podeu fer-me-la i tractaré de contestar-vos.
Crec que la tecnologia avança cap a l'oferta d'un lector de llibres amb moltes més prestacions pel que fa a la connectivitat (WIFI, 3G, Bluetooth...), amb una pantalla a color que poc tindrà a veure amb la tinta electrònica (amb el que això comporta per a la salut dels nostres ulls) o amb doble pantalla (tinta electrònic i LCD) i que cada vegada pesa més.

Personalment, jo no volia un altre Netbook, volia un aparell on poder llegir una gran quantitat de llibres sense destrossar-me la vista, en qualsevol lloc, de manera còmoda i sense haver d'estar preocupant-me de carregar la bateria (aquesta té una durada de 7000 passades de pàgina). I, per descomptat, poder transportar-los fàcilment d'un lloc a un altre (ja sabeu, les interines sempre estem de mudança) i això ho tinc perquè a més és molt lleuger.

No m'agrada que m'enganyen i crec que això és el que estan intentant els fabricants d'aquests aparells quan cada vegada s'allunyen més de la idea original d'un e-book i s'acosten més als Netbook o als iPAD que ja coneixem i que poc tenen a veure amb el que en aquest cas necessitem.

Pel que fa a la compra-venda del producte, podeu comprar-lo des de qualsevol part del món. Jo el vaig comprar en la web alemanya de Pocketgoods (ací costava 245 euros, despeses d'enviament incloses, era més barat que a la web oficial i t'hi regalaven una funda prou bona de pell que combina molt bé la comoditat amb la protecció de l'aparell).

Hi ha també l'opció de comprar-lo a la web d'USA, però els alemanys són més seriosos i ofereixen més garanties en el cas que hi haja cap problema (de fet jo vaig tindre un problema amb la recepció del paquet per culpa d'un error de SEUR, vaig enviar un correu on l'havia comprat i als dos minuts ja m'havien contestat, s'encarregaren de tot i un dia i mig després tenia el lector a casa).

És una llàstima que no ens arribe molta informació sobre aquests aparells de Pocketbook (pràcticament tota la informació que n'hi ha es troba en fòrums i en anglés o en alemany).

Més avant, quan l'hauré usat més i tindré més temps, potser en faré un vídeo.

Ah! I una coseta: si algú se'l compra, que no encarregue el pack Komfort, sinó que encarregue el pack Stardard, perquè costa 20 euros menys i després, dins de la caixa porta el mateix que l'altre, encara que a la web diu que no."""

TERESA SÁEZ

(Hem publicat en l'espai de contestacions, el tema de conversa que Teresa no ha pogut penjar-hi).
Una informació molt bona. Els ebook estan en la meua llista, però no acabe de decidir-me; supose que més prompte que tard acabaré per comprar-ne un; i, sense cap mena de dubte, aprofitaré el teu comentari. M'ha semblat molt interessant, per exemple, que tinguen un lector de RSS.
Una coseta només: els arxius de còmic en CBR normalment són arxius d'imatge comprimits; si canvies l'extensió .cbr per .zip o per .rar els podràs descomprimir i veure sense problemes (per cert, pots veure imatges al teu lector?)
Moltíssimes gràcies per l'apunt, Vicent. He canviat l'extensió de l'arxiu a .rar, l'he descomprimit, l'he copiat a la tarjeta del lector i... tatxiiimmm. El còmi d'Astèrix s'hi veu :-)

I sí, fotos també s'hi podem veure.
Moltes gràcies! No sé quin era el problema, però de totes maneres, en l'adjunt de Word hi ha enllaços que ací no eixen.

Salut
Moltes de res! :-)
També té calculadora, calendari i rellotge, que això no ho havia dit...
JO EN VULL UN!!!! JO EN VULL UN!!!! JO EN VULL UN!!!! JO EN VULL UN!!!! JO EN VULL UN!!!! JO EN VULL UN!!!! JO EN VULL UN!!!! JO EN VULL UN!!!! JO EN VULL UN!!!! JO EN VULL UN!!!! JO EN VULL UN!!!! A QUE SONA A "XIQUET MALCRIAT"? DONCS AIXÒ. BESADES I ENHORABONA
Hahahaha. Jo ja feia temps que en volia un, tot i que no sabia si realment em serria d'utilitat, però he de dir-te que sí i que m'alegre d'haver-me'l comprat perquè mola molt, fins i tot per a llegir al llit és molt còmode :-)
Gràcies, Teresa! Fins ara que no m'he pogut parar a pensar-hi! És una ressenya fantàstica, que tindré en compte si m'acabe animant a fer la despesa (i obtindre'n el guany, és clar!) Gràcies, de nou.
De res, Laura! :-)

Una dona tan tecnològica com tu no pot estar sense un e-book, t'ho dic jo... hahaha.

RSS

Sí al valencià. Què hi podem fer?

Sembla que hem retornat a les aules amb una bona notícia: la de la trobada de la Federació Escola Valenciana amb el conseller d'Educació José Císcar. Una trobada que ens fa, per fi, albirar la possibilitat de la normalitat democràtica, del diàleg i del consens en les qüestions educatives i de justícia lingüística. Ens n'alegrem i n'esperem suport i foment de l'ensenyament en valencià i, per tant, de la qualitat educativa. Tanmateix, ens volem mostrar prudents, també, i recordar aquesta informació important per als docents i els centres a l'hora d'adherir-se, en aquest inici de curs, al Manifest pel consens en l'ensenyament plurilingüe de qualitat: sí al valencià i al Model d'educació plurilingüe i de qualitat per al sistema educatiu valencià.

• L'Adhesió pot ser personal, del Claustre i, fóra òptim, del Consell Escolar. En aquests dos últims casos cal que la votació s'haja inclós en l'ordre del dia perquè no puga ser qüestionada, evitada ni anul·lada.
  • Cal fer arribar a Escola Valenciana el resultat de la votació mitjançant aquest document.

ADHESIÓ AL DOCUMENT “Escola Valenciana- Un model d’escola plurilingüe i intercultural per al sistema educat...

• Cal fer arribar també l'adhesió a la Conselleria d’Educació i comunicar-la per carta a la Regidoria d’Educació de l’Ajuntament corresponent la informació que pèviament s'ha enviat a la Conselleria d'Educació mitjançant aquest altre document.
ADHESIÓ AL DOCUMENT “Escola Valenciana- Un model d’escola plurilingüe i intercultural per al sistema educat...Més informació ací i ací.

Índex de participants en l'Homenatge en Xarxa a Enric Valor #100anysdevalor

Ens sentim ben emocionats i agraïts pel resultat d'aquest Homenatge; pel tribut que representa a la memòria d'Enric Valor i per l'estima i el compromís lingüístic i cívic manifests de qui el ret.

Gràcies a tots per participar-hi. I gràcies a tots els que n'heu fets possibles la gestió i l'organització, especialment a Víctor Pàmies i a Josep Porcar.

Fem possibles 100 anys més de Valor!

Si no trobeu el vostre apunt, ens podeu escriure a 1entretants@gmail.com i de seguida l'indexarem en aquesta taula:

#1ecomparTIC Jornada de tallers 18 de juny Totes les piulades

© 2012   Creada per Un Entre Tants.   Tecnologia de .

Insígnies  |  Informa d'un Problema  |  Terms of Service